Lav tomgang samt ingen gasrespons ved opstart?

Daglige tanker, ideer, spørgsmål.

Redaktører: Allan Larsen, Postal

Besvar
Ralleberg

Lav tomgang samt ingen gasrespons ved opstart?

Indlæg af Ralleberg » søn maj 03, 2020 6:26 am

Hej Ford klub. Jeg har et vedvarende problem med en Ford Mondeo 2.0tdci 130hk aut. Fra 05’
Som består i, at den simpelthen ved opstart (for det meste) desværre ikke vil tage gas, starte ordentligt op. Den starter dog, men omdrejninger står lavt, ved ca. 500-550 vil jeg tro. Og så er det sådan lidt random hvornår den så vælger at hoppe igang, til normal tomgang g den dermed vil tage gas. For det meste sker går der under 1 minut, men det sker af og til at den kan stå sådan i op til 5 og 10 min uden der sker noget.
Når den er kold eller første gang den startes på en dag, springer den lige igang. Det er dog også sket en enkelt gang eller to at jeg har kørt nærmest en hel dag rundt omkring og har ville undgå at skulle motoren, da jeg bare skulle rundt og ordne småting, og endte så hos en kammerat som skulle sættes af, hvor jeg så slukker for lige at læsse nogle ting af, og ville køre igen efter 10 mins tid. Og den sprang lige igang uden problemer, som om det andet aldrig havde været hændt. ? Tidligere ejer havde den ved mekaniker som ikke kunne diagnostisere.
Nogen som evt. Kunne have er bud på hvad det kunne være, eller måske endda har haft oplevet lignende ?
Nå, ville have vedhæftet et filmklip men ikke muligt:/ Men her er et link til klippet som jeg har lagt op på bilgalleri xD tak på forhånd.
PS. Og hvis i ligger mærke til det, falder omdr. En smule hvis der drejes på rattet, hvis det ku’ gi en bedre idé om problemet ? :)

https://www.bilgalleri.dk/video/off-top ... ed_opstart

Besvar